1. Značka, logo značky

Národní cena Spokojený zákazník

Značka Národní ceny Spokojený zákazník není sice součástí NPČK, ale je významným a mnohaletým nástrojem zejména pro zviditelnění kvalitních služeb v regionech. Proto ji představujeme na stánkách portálu kvality MPO.

2. Správce značky, logo správce

Sdružení českých spotřebitelů, z. ú., Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 

3. Představení značky

Na počátku roku 2019 jsme inovovali náš mnoholetý projekt regionálních cen a pro ocenění férových podnikatelů a firem, které u nás naplňují vysoká očekávání spotřebitelů, jsme zavedli nové ocenění, a to Národní cenu českých spotřebitelů Spokojený zákazník.

Regionální ceny jsme pak po mnoho let udělovali každoročně v celkem 5 až 6 krajích ČR, a to s jejich podporou a pod záštitou jednotlivých hejtmanů, kteří tuto myšlenku podporují, a také v úzké součinnosti se všemi regionálními subjekty zastoupenými v Odborných komisích pro ochranu spotřebitele, které představují unikátní platformu pro výměnu informací a zkušeností mezi účastníky trhu a v nichž jsou zastoupeny nejen krajské a místní samosprávy, ale i další nevládní organizace, střešní organizace podnikatelů a také dozorové orgány.

A právě v těchto Odborných komisích jsou všechny návrhy na přiznání této Národní ceny podrobeny přezkoumání a jejich závěry a doporučení plně respektujeme.

4. Přínos pro konečného spotřebitele

Vysokým očekáváním spotřebitelů se přitom rozumí skutečnost, že oceněné subjekty nenaplňují pouze požadavky dané obecně závaznými předpisy, ale že mají při výrobě a prodeji svých produktů a poskytování služeb dostatečně srozumitelně deklarovánu i jejich kvalitu a spolehlivost, že mají zaveden systém pro řešení stížností a požadavků spotřebitelů a že tyto produkty a služby spotřebitelům nabízí s nadstandardní odbornou úrovní.

Zde https://konzument.cz/ocenujeme/narodni-cena-spokojeny-zakaznik.php jsou k dispozici i vybrané příběhy oceněných firem.

5. Základní podmínky a proces přiznání značky výrobci, poskytovateli služby

Pravidla a proces transparentního přiznávání značky včetně používání jejího loga jsou shrnuty ve správní radou SČS schválených Zásadách pro zavedení, přiznávání a používání Národní ceny. Tyto zásady veřejně vystavujeme zde.

Východiskem a základním rámcem pro hodnocení nominovaných subjektů i vlastní přiznání či nepřiznání ceny je pak Statut hodnotící komise Národní ceny. I tento statut veřejně vystavujeme zde.

6. Odkaz na informace o značce a seznam značek

Zde – https://www.konzument.cz/projekty/spokojeny-zakaznik/vyhodnoceni-ceny.php  přinášíme informace o všech subjektech, které se v průběhu dlouhé historie ceny Spokojeného zákazníka staly jejími držiteli, a to v členění podle jednotlivých krajů.

Informace, které zde najdete, obsahují:

  • seznamy oceněných firem a dalších organizací v jednotlivých letech,
  • zprávy z jednotlivých ročníků této ceny a také
  • fotodokumentaci ze slavnostních předávání našich ocenění.

Od roku 2019 jsou všichni držitelé Národní ceny (včetně kontaktů na jejich provozovny) uvedeni i na interaktivní mapě zde – https://www.mapotic.com/narodni-cena-scs-spokojeny-zakaznik

7. Aktuální událost, představení významného držitele značky, představení držitelů značky atp.

Správní rada SČS vyhlásila další ročník Národní ceny i pro letošní rok a v současnosti probíhá komunikace s krajskými úřady o jeho organizaci. Návrhy na ocenění nám ale může veřejnost posílat již nyní, a to prostřednictvím formuláře zde – https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=Ml1S-YSMu022S2ewWkgi-7IM7P08VhdIgzd0yoamHadUMUNGTkRPSEtMWFRXUlBVNEEyWjRYUkJXUC4u&route=shorturl.

8. „Různé“ jiné relevantní informace

Zpracoval, kontaktní údaj

Mgr. Viktor Vodička, ředitel SČS, vodicka@konzument.cz