Hledají se praxí ověřené, aktuálně probíhající, účinné sociální inovace ze všech sektorů a oblastí, realizované v zemích střední a východní Evropy.

KRITÉRIA PRO SOCIÁLNÍ INOVACE
Inovace v myšlence projektu – nový rozměr, novost: v tématu nebo v místě
Zabývá se projekt novými společenskými výzvami?
Používá projekt nové přístupy řešení?
Věnuje se projekt dosud opomíjeným cílovým skupinám a tématům?
Angažuje se organizace nebo podnik v oblasti sociálních inovací poprvé?
Inovace v přístupu k cílové skupině – zapojení: pasivní, aktivní nebo nezávislá
Jak je cílová skupina zapojena do projektu? Vyvinula projekt sama cílová skupina?
Jaké konkrétní a udržitelné užití má projekt pro cílovou skupinu?
Je skrze projekt podpořen potenciál cílové skupiny?
Přispívá projekt k lepšímu uznání a hodnocení cílové skupiny?
Inovace v realizaci – dopad: kvantitativní, kvalitativní
Je realizace projektu originální, kreativní a odvážná?
Jaké jsou identifikovatelné účinky a přínosy sociální inovace?
Reaguje projekt na měnící se potřeby, kupříkladu cílové skupiny, dané problematiky, prostředí?
Spolupracují na projektu různé profese, s různými kompetencemi nebo vědeckou expertýzou?
Inovace v působení – vzor a inspirace: přímo nebo nepřímo
Je projekt prosíťován s jinými organizacemi, podniky a institucemi?
Jak je projekt integrován do lokálního a reagionálního prostředí?
Vzbuzuje projekt zvědavost a zájem jiných organizací, podniků, podporovatelů a médií či v oblasti politiky?
Může být ozkoušené řešení použito v jiných kontextech?
Kdo se může o cenu ucházet? Soukromá firma, neziskovka, státní správa, jednotlivec, výzkumný ústav, kdokoli, kdo hledá a nalézá inovační řešení aktuálních společenských problémů.
15 nejlepších bude vyhlášeno a oceněno 1. května 2022.
První tři ceny jsou ohodnoceny finanční odměnou vy výši 15 000 Euro, 10 000 Euro a 5 000 Euro, dalších 12 projektů obdrží cenu 2 000 Euro.
Více informací k soutěži naleznete níže: